6 Kasım 2014 Perşembe

AŞURE

Kaç gündür yapmaya niyetlendiğim aşuremi yaptım sonunda nefisss oldu sizinlede paylaşmak istedim =)





MALZEMELER

Fasulye                200gr
Nohut                  200gr
Bugday                yarım kilo
Şeker                  1kg
Portakal              1adet
Elma                   1adet
Karanfil
Kuru kayısı
Badem
Fındık
Ceviz
Tarçın
Kuru üzüm


Bakliyatların hepsini aksamdan ılık suya koyun bekletin. Haşlamadan önce süzün. Buğdayı iyice yıkayın.
Ayrı ayrı tencerelerde hepsini haşlayın. Haşlanınca bugday dışındakileri süzün bir kaba alın. Bugdayın uzerini bezle kapatın 40 dk bekletin demlensin ve şişsin. Bademleride ılık suda bekletin ki kabukları kolay soyulsun.



Demlenmis buğdaya nohut ve fasulyeyi ekleyip sıcak su ilave edilerek corba kıvamına gelene dek pişirin.


mutfaktamisafirvar.blogspot


Pişerken elmaya karanfilleri saplayın. Portakallarında kabuğunu soyup tencereye atın.



Portakal kabukları yumusayınca elmayla bırlıkte kabukları cıkartın. Portakal kabuklarını küçük küçük doğrayın. Kuru kayısılarıda aynı boyutta doğrayın. Suda beklettiğiniz bademlerin kabuklarını soyun ve yarısını aynı boyutlarda doğrayın ve tencerenin içine atın.








Attığınız her malzeme için göz kararı okadar sıcak su eklemeyi unutmayın.






1kg şekeri tencereye boşaltırken yavas yavas karıstırın. Şekeri ilave ettikten sonra koyulasmaya baslıyor. Yaklasık 10 dk karıstırarak pişirin. Ve altını kapatın. Kaselere boşaltın.






Soğuduktan sonra,
ben bademleri ikiye bölerek süs yapmayı tercih ettim. Fındık ve cevizide robottan gecırdım. Kürü üzüm, kuru dut ve tarçında ilave ederek süsledim.






afiyet olsuunn =))